Nationale Voorleeswedstrijd in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 7 februari 2019 10:11

Volgende week woensdag, 13 februari 2019, vindt van 15:00 tot 17:00 uur – alweer voor de 26e keer! – de Nationale Voorleeswedstrijd plaats. Onze regionale topvoorlezers zullen van zich laten horen in de theaterzaal in de Tuyter in Krimpen aan den IJssel. 8 kandidaten zijn reeds schoolkampioen geworden en zij strijden om de volgende stap: naar de provinciale finale in Rotterdam!

Spannende leesbevorderingscampagne

Spannend is het zeker, want voorlezen is spannend en roept veel op! Verbazing, een schaterlach, spanning, verdriet, noem maar op. En wat als je met het voorlezen de beste van het land kan worden ook? Dan is de spanning helemaal om te snijden. En dat is wat hier speelt, want eind mei wordt De Nationale Voorleeskampioen bekendgemaakt. Zou die uit Capelle of Krimpen aan den IJssel komen?

Het kan zomaar...