Lezen kan overal. Lenen nu ook!

Gepubliceerd op: 17 oktober 2016 15:51

Boeken, tijdschriften, games, dvd’s lenen waar je maar wilt? Het kan vanaf nu! Met jouw bibliotheekpas, die we vanaf vandaag de Nationale Bibliotheekpas noemen, bepaal je helemaal zelf welke bibliotheek je binnenstapt om boeken te halen.

Handig voor als je wilt lenen in de plaats waar je werkt, studeert of sport. Je kunt met jouw bibliotheekpas lenen in vrijwel elke bibliotheek. Bijvoorbeeld een grotere bibliotheek of één die open is als jij toch in de buurt bent. En terugbrengen kan ook in je eigen bibliotheek. Zo bepaal je zelf waar en wanneer je leent en inlevert!

Voorwaarden

• Als lener heb je te maken met de voorwaarden van de bibliotheek waar jij wilt lenen.
  • Met een basisabonnement van Bibliotheek aan den IJssel kun je niet landelijke lenen.
  • Er zijn bibliotheken waar je toch een pasje moet laten maken. En soms kunnen er aan het maken van een pasje kosten verbonden zijn.

Kijk op de website van de Nationale Bibliotheekpas voor alle mogelijkheden. Er is daar ook een FAQ in opgenomen.

naar nationalebibliotheekpas.nl