Historie 21 in Capelle aan den IJssel

Gepubliceerd op: 18 augustus 2016 10:40

Van IJsseloord naar Oostgaarde.

De historie van Molukkers in woonoord IJsseloord en later in de woonwijk Oostgaarde, is inmiddels een prominent hoofdstuk geworden van het gedeelde verleden van Capelle aan den IJssel. Op zaterdag 10 september a.s. delen inwoners van het huidige Capelle en bewoners en betrokkenen van het toenmalige woonoord de gezamenlijke verhalen met elkaar tijdens het programma HISTORIE21.

Gedeeld verleden in de Bibliotheek aan den IJssel

De dag wordt geopend in Bibliotheek Capelle Centrum. Daar geeft burgemeester Peter Oskam om 09:30 uur het startsein voor de tentoonstelling over de gedeelde geschiedenis van Molukkers en Nederlanders in Capelle. Met deze tentoonstelling, die onder andere tot stand is gekomen in samenwerking met de bibliotheek, de Historische Vereniging Capelle aan den IJssel en stichting Moluks Historisch Museum, maken we kennis met een boeiend gedeelte van het naoorlogse verleden. Deze speciale tentoonstelling is een week lang te zien in de bibliotheek.

Foto: Jonge Capellenaren rond 1960 (Foto: P. Damsteegt, coll. HVC-Beeldbank)

Verder lezen