Gratis online cursussen

Gepubliceerd op: 16 november 2016 15:10

Als lid van de bibliotheek kun je van heden een jaar lang gratis twee online cursussen volgen.

Om een nieuwe hobby te ontdekken of een vreemde taal te leren. Om wegwijs te worden in een computerprogramma of meer te weten over gezondheid en opvoeding. Als bonus krijgt iedere cursist elke maand een korte cursus cadeau.

Hoe werkt het?

Er zijn in totaal 30 cursussen in de categorieën Vrije tijd, Persoonlijke ontwikkeling, Computer en nieuwe media en Gezondheid en opvoeding en Talen. Met een geldig bibliotheeklidmaatschap kan je twee cursussen kiezen. Je volgt de cursus van je keuze waar je maar wilt in je eigen tijd en tempo. Je hebt alleen internet nodig.
‘Online cursussen van de Bibliotheek' is een pilot van 1 jaar. Na afloop van de pilot wordt deze geëvalueerd. Op basis van die evaluatie wordt er besloten of er een vervolg komt.

Waarom cursussen van de bibliotheek?

Met het aanbieden van online cursussen wil de bibliotheek een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van mensen. De bibliotheek stelt zich ten doel dat iedereen volwaardig en zelfstandig aan de samenleving kan deelnemen. Daarnaast wil de bibliotheek een (online) plaats bieden voor een ieder die wil ontspannen en die een moment van rust zoekt om informatie in wat voor vorm dan ook tot zich te nemen.

Maandelijks één cursus cadeau

Naast de twee gratis online cursussen is er ook elke maand een cursus die gratis te volgen is.

Ontdek het aanbod