Geslaagd Open Huis

Gepubliceerd op: 25 september 2018 16:34

Afgelopen zaterdag 22 september vond Open Huis Stadsplein 39 plaats. Dat werd een groot feest, met workshops, activiteiten, lekkernijen en muziek. Meer dan 1300 mensen bezochten het Open Huis tussen 11:00 en 15:00 uur. Jong en oud! Zichtbaar genoten zij van illustreren, greenscreenen, interviews, zingen en nog veel meer. Uiteraard was directeur-bestuurder Conny Reijngoudt aanwezig, de burgemeester – én kinderburgemeester! – kwam op bezoek, Radio Capelle maakte live radio tijdens het Open Huis en schrijfster Franca Treur vereerde de bibliotheek met een bezoek.

Er werd een Open Huis georganiseerd om te vieren dat Stadsplein 39 dan eindelijk ‘compleet’ is, met de Kunstuitleen in het pand, Taalcoaching, Anytime fitness en nu ook Brownies & DownieS. Dat Capellenaren er zo voor voelden om dat feestje mét ons te komen vieren, dat was van tevoren natuurlijk geen vaststaand feit. Des te leuker was het dat zoveel kinderen, ouders, opa’s, oma’s en geïnteresseerden tussen 11:00 en 15:00 uur naar de bibliotheek trokken om het vernieuwde pand te bewonderen, te ontdekken wat er allemaal te doen was en samen te genieten van feestelijke activiteiten of iets lekkers bij Brownies & DownieS.

Meer dan 1300 gasten ontving Bibliotheek aan den IJssel afgelopen zaterdag. Het was een waar feest, met de Capelse schrijvers op bezoek, auteur Franca Treur, de burgemeester én kinderburgemeester, illustratrice Helen van Vliet, en anderen. Stadsplein 39 is nu dan officieel geopend: op naar de toekomst