Folder Digitaal meedoen

Gepubliceerd op: 21 augustus 2017 13:47

Onmisbaar voor iedereen die digitaal wil meedoen!

Gemeente, Stichting Welzijn en de bibliotheek hebben de koppen én kennis bij elkaar gestoken om een folder te creëren, boordevol informatie voor iedereen die graag digitaal meedoet.

Digitale hulp voor iedereen en alle niveaus

Of men nu net begint met computeren en internetten óf gewoon graag meer wil leren: de folder bevat handige adressen voor bijvoorbeeld trainingen, inloopspreekuren en andere helpende handjes op het gebied van digitale vaardigheden. De niveaus en onderwerpen verschillen, zodat er echt voor ieder wat wils is en iedereen – ongeacht niveau – de benodigde assistentie kan vinden.

Meestal (bijna) gratis

Leuk is bovendien dat men soms een kleine vergoeding betaalt en in andere gevallen helemaal niets. Soms kunnen we ‘mekaar’ immers prima kosteloos helpen.

Hulp op internet of bij computerzaken

Voor iedereen die dus ook graag eens wil beeldbellen met een verre vriend of wel wat hulp kan gebruiken bij het maken van een e-mail, bij het internetbankieren of het invullen van een online formulier... Voor een ieder bij wie de stoom uit de oren komt omdat de computer steeds maar vastloopt en voor diegenen die graag (gratis) buitenshuis willen internetten… Voor al deze digitale durfals is er de folder Digitaal Meedoen, o.a. verkrijgbaar in de bibliotheek, in het wijkcentrum en bij de gemeente. Ook is er een website digitaalmeedoen.nl ontwikkeld waarop het actuele aanbod van de diverse organisaties is terug te vinden.

Uitreiking eerste exemplaar door wethouder

Wethouder Josien van Cappelle heeft in de bibliotheek op de Duikerlaan het eerste exemplaar van de folder Digitaal meedoen uitgereikt aan Klik & tik -cursiste Hiam Oudeh.