De Balans & De Fontein openen 'de Bibliotheek op school'

Gepubliceerd op: 9 september 2016 10:27

Door een kwartier vrij lezen per dag leert een kind veel van de wereld en bovendien duizend nieuwe woorden per jaar! Voor Bibliotheek aan den IJssel en pcbs De Balans & pcb De Fontein dus een belangrijke reden om samen te werken aan een bibliotheek op de school.

´Wij zijn klaar voor de start´

De leerlingen van de school zongen onder begeleiding van directeur Esmeralda Zegers uit volle borst dat ze klaar zijn voor hun nieuwe bibliotheek. Kinderboekenschrijver Dave Kastelein gaf een geweldig optreden en hielp de leerlingen met de belangrijke taak: het doorknippen van het lint.

Lenen wat je leuk vindt, en dan elke dag lekker lezen in de klas

De collectie in de geheel nieuw ingerichte bibliotheek bestaat uit boeken in alle genres, van strips tot verhalende boeken, van rijmpjes en versjes tot informatief. Ook 'Geronimo' en 'Hoe overleef ik' horen thuis in de schoolcollectie. De Balans is een school voor speciaal basisonderwijs daarom is er in deze Bibliotheek op school ook een Makkelijke lezen Plein (MLP) te vinden. In het MLP staan boeken voor kinderen die lezen niet zo makkelijk vinden. De leerlingen kunnen iedere week een kijkje komen nemen. Ze kunnen in de digitale catalogus op zoek gaan naar hun specifieke wens, of heerlijk grasduinen in de collectie.

Bekijk de foto´s