Brandweerspreekuur in de bibliotheek!

Gepubliceerd op: 8 september 2019 16:17

Dick de Jong Wijkbrandweerman

Op donderdag 19 september is het eerste spreekuur van de brandweer in de Bibliotheek Capelle Centrum. Het is een vrij in te lopen spreekuur en je kunt geheel vrijblijvend al je vragen over brandveiligheid in en om het huis stellen.

Heb je vragen over rookmelders, koolmonoxide of veilig vluchten? Maak je je zorgen over een onveilige situatie? Staat je scootmobiel wel veilig? Laad je jouw apparaten wel veilig op? Misschien gaat je kind op kamers of maak je je zorgen over de veiligheid van je bejaarde moeder? Wat kan je zelf doen en wat kan verwachten van de huisbaas? Wellicht zit je in een vereniging en je zou graag eens een presentatie over brandveiligheid willen organiseren? Met al dit soort vragen, kun je terecht bij het brandweerspreekuur.

De brandweer van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond rukt zo’n 650 keer per jaar uit voor een woningbrand. Soms is er alleen schade aan spullen, maar helaas raken er ieder jaar ook honderden mensen gewond of overlijden door een woningbrand. Zelfs een kleine brand kan veel schade en verdriet veroorzaken. Gelukkig kun je zelf veel doen om brand in huis te voorkomen. Of als het toch mis gaat, de schade beperken.

Met de brandweer in gesprek over veiligheid

“Ik heb jarenlang ervaring als brandweerman en ik heb vaak van dichtbij meegemaakt wat het betekent om alles te verliezen door brand. Dat gun je helemaal niemand en ik help mensen dan ook graag voor het te laat is.” Dick de Jong Wijkbrandweerman Capelle aan den IJssel

Vaak weten mensen niet waar ze naar toe kunnen met vragen en of opmerkingen omtrent (brand)veiligheid in huis. Mensen zitten soms met vragen maar vinden de drempel te hoog om een brandweerkazerne binnen te stappen en vragen te stellen. Op deze manier probeert ‘Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond – Brandweer’ de wijken in te trekken en dichterbij de inwoners van Capelle aan den IJssel te komen.

Spreekuur

Elke derde donderdag van de maand is Dick de Jong, Wijkbrandweerman Capelle aan den IJssel van 13:30- 15:30 uur in de bibliotheek.

Voorlopig gaat het om deze data: donderdag 19 september, 17 oktober, 21 november en
19 december. Loop gerust binnen het is kosteloos.