Bordspellendag in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 15 november 2018 16:28

Zaterdag 8 december 2018 is het Spellendag bij Bibliotheek Capelle Centrum, voor iedereen van 8 tot 100 jaar oud! Deelname is gratis en er zijn allerhande spellen te spelen, ook kun je komen schaken en is er een heuse break-in box aanwezig! Krijg jij 'm open?

Skills trainen middels spelletjes

Naast digitale geletterdheid zijn er nog meer vaardigheden belangrijk in de 21st eeuw. Verbaal communiceren bijvoorbeeld, overleggen, samenwerken, geduld hebben, strategische vaardigheden (omgaan met veranderingen en wijzigingen, plannen en organiseren), omgaan met tegenslagen, etc. Deze vaardigheden kun je ook trainen door het spelen van spellen! Daarnaast is het een sociale bezigheid en kun je dit met allerlei leeftijden doen.

Spellenclub phoenix is aanwezig met allerhande spellen en ook schaakvereniging Capelle is van de partij.

Meld je aan voor de break-in box

Geschikt voor kinderen van 10-14 jaar (maar is ook leuk voor kinderen en volwassenen samen, dan kan het vanaf 8 jaar).

Voor de break-in box moet je je aanmelden; er kunnen per ronde 4-6 mensen meedoen. Het spel wordt 3x gespeeld, dus meld je aan voor een ronde naar keuze (op het aanmeldformulier) en kom die kist openen op 8 december. We rekenen op je!

Ronde 1: 10:30-11:30

Ronde 2: 12:00-13:00