Boekenweek 2018

Gepubliceerd op: 28 februari 2018 10:59

De Boekenweek 2018 viert de natuur. En het boek natuurlijk. Natuur is alomvattend, overal in en om ons heen. Van de diepste zielenroerselen in de menselijke natuur tot aan de kleinste stadsnatuur. Als Moeder Natuur is zij de oorsprong van het leven. We worden overweldigd door haar grootsheid of voelen ons geborgen in haar rust. We zetten haar naar de hand of strijden om haar behoud. ‘En toch is alles wat we doen natuur’, schreef Leo Vroman. Zijn dichtregel is motto bij het thema van de Boekenweek 2018. Bij zoveel natuur horen eindeloos veel verhalen. En boeken. In de boekhandel en bibliotheek natuurlijk!

De Boekenweek 2018 vindt plaats van zaterdag 10 maart t/m zondag 18 maart 2018. Griet Op de Beeck schrijft het Boekenweekgeschenk. Tijdens de Boekenweek ontvangen klanten het gratis in de boekwinkel bij besteding van € 12,50 aan boeken. Het Boekenweekessay bij het thema Natuur wordt geschreven door auteur, politicus en natuurkundige Jan Terlouw.  Het essay is in de Boekenweek 2018, voor € 3,50 in de boekwinkel te koop.

Griet op de Beeck in het Isala theater

Schrijfster van het Boekenweekgeschenk 2018, Griet op de Beeck, is in de Boekenweek – op zondag 11 maart a.s. om precies te zijn – te gast in het Isala en vertelt u over haar leven en haar boeken, én leest voor uit eigen werk.

Meer informatie en reserveren

naar boekenweek.nl