Uittrekselbank thuis te raadplegen

Gepubliceerd op: 23 juni 2016 14:35

Ben je lid van de bibliotheek? Dan kun je nu ook van thuis uit de Uittrekselbank gebruiken. Je vindt er heel veel informatie over boeken en auteurs. Eerder konden de uittreksels uit de Uittrekselbank alleen in de bibliotheek bekeken worden.

Alles over boeken en auteurs

In de UittrekselBank staan meer dan 2400 uittreksels van Nederlandstalige én buitenlandse literatuur en circa 350 auteursportretten. De uittreksels bestaan uit een samenvatting en een bespreking van onder andere thematiek, structuur, personages en stijl. Ook geven ze een overzicht van de reacties van recensenten, achtergrondinformatie en discussietips voor boekbesprekingen. De auteursportretten tonen biografische gegevens, informatie over het werk van de auteur, een bibliografie en verwijzingen naar internetadressen.

Voor wie?

Ideaal voor scholieren in het voortgezet onderwijs en voor iedereen met interesse in literatuur!

naar de uitrekselbank