Uitzwaaifeestje directeur bibliotheek

Gepubliceerd op: 6 oktober 2021 16:30

©Jan van der Arend

Na 44 jaar werken in de openbare bibliotheek heeft directeur-bestuurder Conny Reijngoudt met een fantastisch uitzwaaifeest afgelopen week afscheid genomen van Bibliotheek aan den IJssel.

Toespraken

De voorzitter van de Raad van Toezicht, Richard de Rijke heette iedereen welkom en in het bijzonder uiteraard Conny. Ook de wethouders van beide gemeenten: Krimpen en Capelle aan den IJssel waren aanwezig om Conny toe te spreken. De Krimpense wethouder Coen Derickx reikte als blijk van waardering een Kristallen Roemer uit. En van Harriët Westerdijk kreeg ze het Capelse Compliment voor haar jarenlange inzet als directeur van de bibliotheek.

Gedichten

En natuurlijk mocht Annie M.G. Schmidt, een van Conny’s favorieten, niet ontbreken. Niels en Kees van de Montessorischool droegen van haar het gedicht De 3 mannetjes voor, over Oezel en Woezel en Houtemetout. (Zo heten ze heus!). Daarna waren Livia en Luna, beiden van Jongerentheater Quint aan de beurt. Livia droeg het gedicht De sprookjesschrijver van Annie M.G. Schmidt voor en Luna koos voor Wat je moet doen als er iemand dood is gegaan die je niet zo goed kende van Edward van de Vendel. Schrik niet door de titel, want het was een mooi en zeker geen zwaar gedicht.

Haar eigen tijdschrift

Uit handen van twee collega’s kreeg Conny Reijngoudt haar eigen tijdschrift: Conny een vrouw uit duizenden, met allemaal mooie, verrassende, lieve en vooral hilarische achtergrondverhalen, columns, gedichten, boekentips, ingezonden brieven en nog veel meer. Samengesteld door collega’s uit haar heden en verleden, van vrienden en familie. Het tijdschrift is binnenkort te lezen in de bibliotheken van Capelle en Krimpen aan den IJssel.

Dank, dank, dank...

Conny’s dankwoord ging uit naar haar medewerkers, want mede dankzij de inzet van hen is Bibliotheek aan den IJssel geworden tot een maatschappelijke, educatieve bibliotheek, die midden in de samenleving staat.

Foto©Jan van der Arend

Sfeerimpressie