Kinderboekenambassadeur junior!

Gepubliceerd op: 27 juni 2021 22:01

Sophie en Manon Sikkel

Hiep Hiep Hoera! De bibliotheek heeft een Kinderboekenambassadeur junior! Hoe leuk is dat! Ze heet Sophie en ze zit in groep 6 van de Rudolf Steinerschool in Krimpen aan den IJssel.

Sophie is de eerste Kinderboekenambassadeur junior van de bibliotheek. Het aankomende schooljaar gaat Sophie het team Educatie van de bieb versterken. Als enthousiast lezer gaat ze boekpromotiefilmpjes maken voor de bibliotheek. Ook gaat ze deelnemen aan de jury van de regionale finale van de Voorleeswedstrijd en tijdens de Nationale Voorleesdagen voorlezen aan kleuters en vast nog veel meer.

Sophie kreeg de oorkonde uitgereikt van kinderboekenschrijfster Manon Sikkel en voor dit jaar de Nederlandse Kinderboekenambassadeur. Manon kwam naar de bibliotheek met haar nieuwste boek onder haar arm ‘Geheim agent Max’. De medewerkers van de bibliotheek waren de eersten die het zagen! Het kan zomaar zijn dat het eerste promofilmpje van de kinderboekenambassadeur junior over dit boek zal gaan.