Noraly Beyer leest voor. Jij ook?

Gepubliceerd op: 3 september 2020 13:35

Noraly Beyer roept alle grootouders op om hun kleinkinderen vaker voor te lezen.

“Ik vind het ontzettend belangrijk dat de verbeelding en fantasie van kinderen geprikkeld wordt. Dat kan op veel manieren, maar voorlezen is wel een van de leukste. Het zorgt ook voor een rustmoment, nadat er eerst lekker is rondgerend.

Zelf ben ik dol op kinderboeken, dus ik koop geregeld nieuwe boeken. Momenteel lees ik mijn kleinkinderen bijvoorbeeld voor uit ‘Moppereend’ en ‘Een huis voor Harry’.

In september is de campagne Lees voort! van start gegaan die grootouders oproept om een rol te spelen in de leesopvoeding van hun kleinkinderen, door o.a. meer voor te lezen. De Bibliotheek aan den IJssel draagt natuurlijk graag bij aan deze mooie campagne. Als grootouder kun je het goede voorbeeld geven en (je) liefde voor lezen doorgeven.

Voorlezen in de bibliotheek

Neem je kleinkinderen of je oppaskinderen mee naar het wekelijkse voorlezen in de bibliotheek. Elke woensdag van 14:30 tot 15:00 wordt er voorgelezen in Bibliotheek Krimpen en elke donderdag van 15:30-16:00 in Bibliotheek Capelle Centrum.