De Bibliotheek biedt kwaliteit!

Gepubliceerd op: 18 december 2020 10:02

De bibliotheek heeft (opnieuw) een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet de organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

We doen er toe

Met gemiddeld een 8,3, scoort de bibliotheek op vrijwel alle onderwerpen positief. De organisatie is erg blij met de uitslag. Conny Reijngoudt, directeur: “Een belangrijk onderdeel van de toetsing is het maatschappelijke effect en de toekomstbestendigheid. Met het certificaat hebben we de bevestiging gekregen dat de organisatie, functies en diensten, op een juiste manier uitgevoerd worden en dat aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan. Het certificaat is vier jaar geldig. Het doet goed te zien dat ook de toetsingscommissie ziet dat we onderweg zijn een waardevolle, maatschappelijke, educatieve bibliotheek te worden.

Compliment

De uitslag is een groot compliment voor iedereen die zich inzetten voor onze bibliotheek. Volgens de auditor van CBCT: “Deze bibliotheek verdient lof voor de wijze waarop zij de Bibliotheek op school structureel geborgd heeft in haar dienstverlening en in het onderwijsaanbod van de betrokken scholen. Hiermee is zij een mooi voorbeeld voor andere bibliotheken die met dit programma aan de slag willen.”

De Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT) toetst als onafhankelijke organisatie de kwaliteit van bibliotheek- en cultuurorganisaties en van programma’s en diensten voor geletterdheid.