Schrijfwedstrijd aan den IJssel

Gepubliceerd op: 14 augustus 2021 12:24

Ben jij een woordkunstenaar, heb je een spannend verhaal te vertellen of zoek je gewoon graag de spanning op en durf jij uitdagingen aan te gaan? Doe dan mee met de schrijfwedstrijd van de Bibliotheek aan den IJssel!

Laat je creativiteit zien met deze schrijfwedstrijd, bedoeld voor jongens en meisjes van elf tot achttien jaar in Krimpen en Capelle aan den IJssel.

Spannend!

Het thema is spanning. Je mag dit thema invullen zoals je zelf wil. Je kunt bijvoorbeeld denken aan een examen doen of aan een hevige verliefdheid. Of aan een spannende wedstrijd. Mogelijk ook aan de spanning die de corona-epidemie met zich meebrengt. Het mag ‘echt gebeurd’ zijn, maar ook aan je fantasie zijn ontsproten.Alles dat voor jou spanning met zich mee kan brengen, kan een onderwerp zijn. De bijdrage moet oorspronkelijk en zelfbedacht zijn. Het aantal woorden is maximaal 500. De vorm is verder vrij. Denk aan een verhaal, rap, gedicht, hoorspel, toneelstuk etc. Deelname is kosteloos.

Prijzen

De winnaars ontvangen een Bol.com bon, persoonlijke professionele feedback en schrijfadvies van Saskia Oudshoorn en je verhaal verschijnt op de eregalerij pagina en nieuwspagina van de Bibliotheek.

Voorwaarden

• Er zijn twee categoriën die in de prijzen vallen: van 11-14 jaar en van 15-18 jaar.
  • De bijdrage moet uiterlijk op 25 oktober zijn ingeleverd bij de Bibliotheek, bij voorkeur digitaal.
  • De jury beoordeelt alle bijdragen aan de hand van originaliteit, woordkeus, spelling, plot, enz.
  • Stuur je inzending naar communicatie@bibliotheekaandenijssel.nl
  • Op 30 oktober tijdens de Schrijversdag in de bibliotheek aan het Stadsplein te Capelle worden de 2 winnaars bekend gemaakt.

De jury kijkt met spanning uit naar je inzending!

* Let op! De deadline is verschoven van 20 oktober naar 25 oktober. Jarred noemt hieronder in zijn video 20 oktober, maar je hebt dus nog 5 dagen extra :)