Ken jij de apps van de bieb al?

Gepubliceerd op: 28 november 2019 10:59

De bibliotheek heeft maar liefst 6 verschillende apps om je lees- en luisterervaringen nog beter te maken. Alle apps zijn gratis te downloaden in de Google Play store of de Apple store. De LuisterBiebapp, de VakantieBiebapp en de BiebApp zijn ook te gebruiken zonder abonnement.

Wise app

Altijd simpel toegang tot jouw bibliotheek? Met mobiel of tablet?
Dat kan met de Wise app. Met de Wise app kun je zoeken in de catalogus, reserveren verlengen en betalen. (ook voor je kinderen!)
Dus eigenlijk alles wat je ook in Mijn Menu kunt doen.

Wise app voor iPhone
Wise app in GooglePlay

Ebooksapp

Met deze app heb je altijd en overal de mooiste e-books in je broekzak. Kies uit meer dan 26.000 e-books. Van thrillers tot chicklit, van sciencefiction tot filosofie. Je leest op je smartphone, tablet of e-reader.

Je kunt 10 e-books tegelijk lenen. Elk boek blijft 3 weken in de app en verdwijnt daarna automatisch. Kies je e-books uit op
www.onlinebibliotheek.nl/e-books.

Ebooks voor iPhone
Ebooks in Google Play

LuisterBieb app

Met deze app krijg je de beschikking over een grote selectie luisterboeken in alle genres: van spanning tot literair en van hoorspelen tot hoorcolleges. Er zijn ook veel luisterboeken voor kinderen in diverse leeftijdscategorieën. De LuisterBieb heeft een speciaal aanbod voor middelbare scholieren die moeten lezen/luisteren voor hun lijst. Zowel mensen mét als mensen zonder lidmaatschap van een bibliotheek kunnen gebruikmaken van deze app. Wie lid is van de Bibliotheek krijgt toegang tot nog veel meer titels. Welke luisterboeken je kunt luisteren, kun je zien aan het label rechtsboven in de hoek.

Je kunt 10 luisterboeken tegelijk gedownload hebben. Elk luisterboek blijft 3 weken in de app en verdwijnt daarna inactief. Je kunt hem daarna weer downloaden.

LuisterBieb app voor iPhone
LuisterBieb app in Google Play

De VakantieBieb app

Wil je tijdens je vakantie lekker veel lezen, maar weinig boeken meesjouwen? Dan is deze app iets voor jou. In de VakantieBieb app vind je ruim 50 e-books voor jong en oud, die je mag lenen - ook als je geen lid bent van de bibliotheek. De jeugdboeken zijn verdeeld over de leeftijdsgroepen 4-6 jaar (om voor te lezen), 6 tot 9 jaar, 9 tot 12 jaar, 12-15 jaar en 15-18 jaar.

VakantieBieb voor iPhone
VakantieBieb in Google Play

BiebApp

Met deze app kun je boeken, cd’s, dvd’s en tijdschriften lenen zonder dat je lid hoeft te zijn van de bibliotheek. Je betaalt alleen voor wat je leent, snel en simpel! Betalen doe je achteraf via iDeal. Een item kost €2 per uitlening.

BiebApp voor iPhone
BiebApp in Google Play

BoekStart-app

Deze app staat vol video's en heldere informatie over voorlezen. Ook vind je de nieuwste boeken- en voorleestips voor je baby, dreumes of kleuter in deze app. Verder kan je jouw #voorleesmoment vastleggen en een heuse #voorleeswekker instellen die je er op tijd aan herinnert om voor te lezen!

BoekStart-app voor iPhone
BoekStart-app in Google Play