E-Reader wordt niet herkend in ADE

Gepubliceerd op: 25 september 2019 13:54

Er zijn enkele Kobo gebruikers die aangeven dat hun e-reader niet herkend wordt in ADE (Adobe Digital Edition), ondanks 'verbinden' te hebben geselecteerd op de e-reader en het gebruik van juist werkende USB uitgang en kabel.

Op dit moment hebben een beperkt aantal gebruikers zich hiermee gemeld via de klantenservice van de online Bibliotheek. De verwachting is echter dat het vaker zal voorkomen. Er zullen steeds meer gebruikers moeten overstappen naar Windows 10. Vanaf 14 januari 2020 wordt Windows 7 namelijk niet meer ondersteund.

We hopen dat Kobo hier snel een structurele oplossing voor kan bieden, zodat het zich niet langer voor zal doen. Voor nu is er een instructie waardoor de e-reader weer herkend zal worden door de PC/laptop. Je hebt voor deze stappen wifi-verbinding nodig:
1. Zet de e-reader aan.
2. Tik op de drie horizontale streepjes bovenaan rechts op het scherm van je e-reader.
3. Tik op ‘synchroniseren’. Als je binnen het bereik van een bekend netwerk bent, maakt de e-reader automatisch verbinding en zal de synchronisatie beginnen. Als je niet binnen het bereik van een bekend netwerk bent, start de e-reader het proces ‘Een netwerk toevoegen’ op. Selecteer je thuisnetwerk en geef het bijbehorende wachtwoord in. Nadien zal de e-reader synchroniseren.
4. Nadat je hebt gesynchroniseerd, zie je de omslagen van alle e-books en voorbeelden in de bibliotheek.

Je e-reader zal nu weer herkend worden door je computer. Test dit uit, door de e-reader aan te sluiten op pc/laptop.

Heb je nog vragen, of helpen bovenstaande stappen niet? Dan raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice van Kobo. Zij kunnen je gericht verder helpen, omdat dit probleem gekoppeld is aan de diensten van Kobo zelf. Via deze link kom je op de pagina waar je meer informatie kunt vinden. Onderaan de pagina is er een mogelijkheid om je vragen direct aan een medewerker te stellen.