Vaders opgelet

Gepubliceerd op: 18 november 2015 15:15

Van 16 t/m 22 november is het Vaderweek. Leen een boek en lees vanavond 15 minuten voor. Leesplezier voor vader én kind! Voorlezende vaders stimuleren het leesgedrag van kinderen enorm.

Vaderweek in de Bibliotheek

Kom naar de Bibliotheek en haal de schoenbouwplaat op. Kleur hem in en plak de vouwschoen in elkaar. Breng de schoen snel naar de Bibliotheek! Op vrijdag 4 december kun je de schoen weer ophalen. Misschien heeft Sinterklaas er wel wat leuks in gedaan.

19 november – ’t Heerlijk Voorleesavondje

Sinterklaas is in het land, het is Vaderweek én donderdag 19 november is de Internationale Dag van de Man. Deze avond roept Vaders Voor Lezen alle vaders van Nederland op om hun baby, dreumes, peuter, kleuter of schoolkind minstens 15 minuten voor te lezen. Zo ervaren vaders hoe leuk het is om voor te lezen, en hoe leuk hun kinderen het vinden. ’t Heerlijk Voorleesavondje is een moment om vaders in Nederland in beweging te krijgen. Nadat ze één keer een Heerlijk Voorleesavondje hebben gehad, zullen ze vaker gaan en blijven voorlezen.