Vacature medewerker programmering

Gepubliceerd op: 17 januari 2016 14:02

De Stichting Bibliotheek aan den IJssel voert het bibliotheekwerk uit in Capelle en Krimpen aan den IJssel. Een Bibliotheek in ontwikkeling met twee centrale vestigingen, twee servicepunten, een Bibliotheek op maat in een verzorgingshuis en inmiddels op tien basisscholen een Bibliotheek op school.

Geletterdheid, informatievaardig zijn en een lang leven leren, horen tegenwoordig tot absolute basisvaardigheden, vaardigheden die burgers nodig hebben om relevante ontwikkelingen te kunnen bijhouden.

In 2016 start er een nieuwe beleidsperiode waarin de Bibliotheek inzet op het verbeteren en onderhouden van de basisvaardigheden taal, lezen en digitaal meedoen. Collectie, programmering en vakmanschap gaan hierbij hand in hand.

Wij willen ons team graag uitbreiden met een

Medewerker programmering

Voor 12 uur per week

Profiel
Je maakt deel uit van het Team participatie. Je gaat je bezig houden met de ontwikkeling en uitvoering van het activiteitenprogramma van de Bibliotheek. De lijnen zijn kort. Gezien de keuzes van de Bibliotheek gaat het om programmering gericht op de preventie laaggeletterdheid (bijvoorbeeld: ouders van jonge kinderen, van kinderen en jongeren met leesproblemen), op laaggeletterden zelf en op leesbevordering in brede zin.

Persoonskenmerken:
• Je kunt goed organiseren
• Je bent flexibel
• Je hebt gevoel voor PR
• Je ziet kansen
• Je bent een netwerker
• Je hebt affiniteit met bibliotheekwerk
• Je bent in staat mensen en collectie met elkaar te verbinden
• Je hebt geen negen tot vijf mentaliteit
• Je bent handig met digitale toepassingen en niet bang voor techniek

Niveau:
Hbo opleidingsniveau: Je hebt HBO werk- en denkniveau en hebt een opleiding afgerond die goed aansluit bij het organiseren van sociale en/of culturele activiteiten
• Schaalindicatie 6-7

Procedure
Voor informatie kan men contact opnemen met Hetti Koster (teamleider participatie) h.koster@bibliotheekaandenijssel.nl – 010 4503244

Je sollicitatie, voorzien van motivatie en cv, kun je voor 29 januari 2016 mailen naar Bibliotheek aan den IJssel – Regina Oudwater – Team service r.oudwater@bibliotheekaandenijssel.nl t.a.v. personele zaken.