Nijntje-viert-feest koffer

Gepubliceerd op: 1 september 2015 20:53

De Bibliotheek viert het hele jaar de 60e verjaardag van nijntje. Van september tot en met juni 2016 is er speciaal voor alle (bijna) 3-jarige leden een nijntje-viert-feest koffertje samengesteld. Nijntje wacht met open armen in het koffertje op jou! Kom je het feestkoffertje lenen?

Inhoud koffer

• cadeautje
  • knuffel nijntje
  • een paar nijntjes oren
  • geplastificeerde beschrijving nijntje-viert-feest

Om jouw feestje of verjaardag compleet te maken, zit er in de koffer een cadeautje voor de jarige Jet of Job. Daarnaast krijgt je ook twee vellen papier, waarmee je je eigen nijntjes oren kunt maken. Na het knutselen heb je wel een hele bijzondere feestmuts!

Heb jij ook graag oren zoals nijntje?
Van die mooie lange witte, met een puntje bovenaan.
Oren die ook als het waaide, gewoon rechtop bleven staan?
(Bruna, 2011)

Mag nijntje met jou op de foto?

Zet je nijntjes oren op en ga met nijntje op de foto. Op Pinterest heeft de Bibliotheek een nijntje-viert-feest prikbord gemaakt, waar we leuke filmpjes, boekentips voor traktatie en knutselsuggesties delen. Scroll naar beneden om deze te zien. We hopen dat op dit bord ook alle jarigen hun feestfoto’s met nijntje erop willen delen.
Hoe? Volg ons bord en je wordt uitgenodigd om mee te pinnen. Je kunt nu de feestfoto’s zelf plaatsen met een onderschrift. Ook kun je de foto(’s)* met onderschrift mailen naar pinterest@bibliotheekaandenijssel.nl

*maximaal 17 MB kan deze mail per keer ontvangen. Verklein de foto’s, mail ze apart of maak gebruik van WeTransfer.

Leenvoorwaarden

• uitleentermijn een week
  • reserveren en verlengen niet mogelijk
  • te laat geld € 1,50 per week of deel van de week

Nijntje mag gewassen worden

De koffertjes worden na terugkomst door de medewerkers van de Bibliotheek nagekeken en schoongemaakt. Mocht je liever zelf nijntje willen wassen, dan mag dat altijd. De knuffel is wasbaar op 30 graden in de wasmachine.

Zij is niet geschikt om chemisch te reinigen, dus gebruik geen chloorhoudende middelen. Strijken, droog reinigen of drogen in de (was)droger is ook niet toegestaan.

De Bibliotheek gaat naar 160 kinderen een uitnodiging sturen dat ze het nijntje-vier-feest koffertje mogen lenen. De nijntje-viert-feest koffer mag daarom 1 week geleend worden en heeft de uitleenvoorwaarden van een sprinter. Het leengeld na uiterste uitleentermijn bedraagt € 1,50 per week of deel van de week.

We hopen op deze manier veel 3-jarigen blij te kunnen maken met de uitleen van onze nijntje-viert-feest koffertjes.

Wat moet mee terug in de koffer naar de Bibliotheek?

• knuffel nijntje
  • geplastificeerde beschrijving nijntje-viert-feest

NB: De koffertjes zijn verspreid over de alle bibliotheekvestigingen. Breng je het koffertje weer terug daar waar het geleend is?