Nieuwe bibliotheekpassen

Gepubliceerd op: 14 september 2015 10:00

Om onze leden in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn gaat de Bibliotheek alle bibliotheekpassen vervangen.

Begin oktober ontvang je per post een nieuwe lenerspas. Wij vervangen alle lenerspassen door nieuwe lenerspassen met een zogeheten RFID-chip.

Met deze pas kun je gaan gastlenen bij andere Bibliotheken in de regio. Bijvoorbeeld in de plaats waar je sport, studeert of werkt.

Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over deze nieuwe bibliotheekpas. Daarom zetten we belangrijkste vragen en antwoorden voor je op een rijtje.

Waarom krijg ik een nieuwe bibliotheekpas?
Alle bibliotheken gaan over op een bibliotheekpas met een RFID-chip. Deze chip maakt het mogelijk om in de toekomst in elke bibliotheek in Nederland materialen te lenen.

Hoe kom ik aan een nieuwe bibliotheekpas?
Wij zullen de nieuwe bibliotheekpas per post versturen. Je hoeft daar dus zelf geen actie voor te ondernemen. Klanten die minder vaak de Bibliotheek bezoeken ontvangen een brief met het verzoek de pas in de Bibliotheek op te halen.

Wat moet ik doen om van mijn nieuwe bibliotheekpas gebruik te kunnen maken?
Je hoeft niets te doen om de nieuwe bibliotheekpas te activeren. Je kunt deze direct gebruiken. De nieuwe lenerspas is al gekoppeld aan je gegevens en ook je tegoed staat al op de nieuwe pas.

Hoe lang kan ik mijn oude bibliotheekpas nog blijven gebruiken?
Zodra je de nieuwe pas hebt ontvangen, is de oude pas niet meer bruikbaar.

Ik ben mijn nieuwe bibliotheekpas kwijt of heb deze niet ontvangen. Wat kan ik doen?
Wij hebben een aantal blanco nieuwe bibliotheekpassen op voorraad. Je kunt aan de balie in jouw Bibliotheek een nieuwe bibliotheekpas aanvragen en op je naam laten zetten.

Wat zijn de voordelen van de nieuwe bibliotheekpas?
Alle Bibliotheken in Nederland gaan in de toekomst over op één landelijke bibliotheekpas die u in elke Bibliotheek kunt gebruiken. Deze nieuwe bibliotheekpas is dankzij de RFID-chip bovendien helemaal klaar voor de toekomst.

Wat kost de nieuwe bibliotheekpas?
De nieuwe bibliotheekpas kost je niets. Als lid van de Bibliotheek ontvangt je deze gratis.

Lever je oude pas in!
Lever voor 20 oktober je oude pas in bij de servicebalie in Bibliotheek Capelle Centrum of Krimpen. Deze pas is niet meer te gebruiken. Bovendien trekken wij uit alle ingeleverde passen eind oktober een winnaar. Je maakt dan kans op een mooie prijs.

Ben je niet in de gelegenheid om naar de Bibliotheek te komen, knip dan je oude lenerspas door en gooi deze weg.

We wensen je veel plezier en gemak bij het gebruik van de nieuwe bibliotheekpas.