Lezen kan overal. Lenen nu ook!

Gepubliceerd op: 7 januari 2016 16:41

Gastlenen bij Bibliotheken in heel Nederland

Klanten bezoeken de Bibliotheek graag makkelijker. We hebben het immers allemaal al druk genoeg! Uit die behoefte is ‘gastlenen’ ontstaan: zoals je met je bankpas bij iedere bank geld kunt halen, kun je met je bibliotheekpas bij andere Bibliotheken terecht. En dat in principe zonder extra kosten, zoals het hoort!

Gastlenen, hoe werkt dat?

Heb je een bibliotheekabonnement, dan kun je boeken en andere materialen vanaf 1 januari 2016 gewoon lenen in de plaats waar je werkt, studeert of anderszins regelmatig komt. Als lid van een andere Bibliotheek kun je ook bij óns lenen. Zo wordt lenen en lezen wel heel leuk. En makkelijk!

Voorwaarden

Als gastlener heb je te maken met de voorwaarden van de Bibliotheek waar jij wilt gastlenen. Met een basisabonnement kun je niet gastlenen. Of je elders geleende materialen wel of niet kunt inleveren bij jouw thuisbibliotheek, en of je ca € 5,00 inschrijfkosten betaalt of gratis kunt gastlenen, is afhankelijk van de betreffende Bibliotheek.