De Bibliotheek krijgt een TaalPunt

Gepubliceerd op: 9 september 2015 08:00

Maandag 7 september 2015 was de officiƫle aftrap van het TaalPunt, Tijdens de kick off hebben alle leden van het Taalnetwerk Capelle aan den IJssel de samenwerking met een handtekening bekrachtigd. Als eerste tekende de wethouder Eric Faassen namens de gemeente Capelle aan den IJssel.

Vanaf 2016 wordt het TaalPunt een plek in de Bibliotheek waar iedereen terecht kan met een taalvraag. Of je nu hulp nodig hebt bij het aanleren of bij het opfrissen van je kennis van de Nederlandse taal. Het TaalPunt zal gedraaid worden met vrijwilligers.

Het Taalnetwerk kent de volgende leden: Gemeente Capelle aan den IJssel, Afdeling Welzijn en educatie en Afdeling Sociale zake, Werkplein IJsselgemeenten, Vluchtelingenwerk: VW Maasdelta, CMC Taalcoaching, Buurtkracht, welzijn met zorg, ROC Zadkine, VoorleesExpress aan den IJssel, Serviceclub The Lions en Bibliotheek aan den IJssel. Stichting Lezen en Schrijven heeft een adviserende rol.