De Bibliotheek doet mee met NLdoet

Gepubliceerd op: 3 maart 2016 15:56

Nog een week en dan is het zover: NLdoet. NLdoet is de grootste vrijwilligersactie van ons land. In 2015 waren ruim 300.000 Nederlanders actief bij ruim 7.600 klussen. Dit jaar is NLdoet op 11 en 12 maart.

Sinds 2015 werkt de bibliotheek met vrijwilligers. De bibliotheek is heel blij met deze nieuwe collega's en daarom wil de bibliotheek graag meedoen aan NLdoet om zo het belang te onderstrepen van vrijwilligerswerk én vrijwilligers.

Medewerkers en vrijwilligers gaan op vrijdag 11 maart in drie ‘nieuwkomersgroepen’ van het lokale basisonderwijs aan de slag met tweetalige boeken, om anderstalige ouders en hun kinderen het belang en plezier van voorlezen te tonen.

Met gemiddeld vijf medewerkers en vrijwilligers van de Bibliotheek aan den IJssel en De VoorleesExpress aan den IJssel, gaan we aan de slag. De deelnemende scholen zijn Klim-OP Bongerd en De Octopus in Capelle aan den IJssel, en Het Kompas in Krimpen aan den IJssel.

Na het voorlezen zijn er lekkere en echt Hollandse hapjes voor de leerlingen en hun ouders.

Op zaterdag 12 maart gaan vrijwilligers van SYerKri klussen in Bibliotheek Krimpen doen.