Boek vol passie voor een goed doel

Gepubliceerd op: 6 februari 2016 12:25

Op zaterdag 13 februari organiseert Bibliotheek aan den IJssel in samenwerking met Capelse schrijvers een presentatie van de nieuwe verhalenbundel ‘Passie aan de IJssel’.

Deze presentatie begint om 11:00 uur in de Bibliotheek aan het Stadsplein en is gratis toegankelijk. Het boek is die dag in de Bibliotheek te koop en vanaf die dag in de plaatselijke boekhandel. Tien euro voor vijftien verhalen vol passie. Een ideaal cadeau voor Valentijnsdag. De netto-opbrengst van het boek is bestemd voor de Capelse Stichting Breath – Care for kids, voor kinderen in Oost Oekraïne die slachtoffer zijn van oorlogshandelingen.

Van de vijftien auteurs zullen er negen voorlezen. Het programma is volgt:

• Ariënne van Tol leest voor uit haar verhaal ‘Door tijd en ruimte’
  • Kitty Verhulp leest uit haar verhaal “ Stroomgebied’
  • Cynthia van der Hoogte leest uit haar verhaal ‘ Kriebels’

Na een korte pauze volgen de volgende auteurs:

• Hans Verster leest voor uit zijn verhaal ‘ Virtual Club, alleen voor leden’.
  • Nandita Doelam leest uit haar verhaal ‘Doorleven’
  • John Collee leest uit zijn verhaal ‘ Auvergne, mon amour’

Tenslotte volgen nog drie auteurs:

• Lein van der Wulp leest een deel van zijn verhaal ‘Kunstboom’’
  • José van Rosmalen leest een fragment van zijn verhaal ‘dubbele woordwaarde’.
  • Tenslotte leest Mensi Zvurko een deel van haar verhaal ‘de man met de blauwe ogen’.

De aanwezige schrijvers zijn desgewenst graag bereid de boeken te signeren.