Afscheid Ria Hulhoven en Ria Reijntjes van kinderbibliotheek Schollevaar

Gepubliceerd op: 28 februari 2017 12:22

Afgelopen vrijdag 24 februari namen collega's en bezoekers afscheid van vertrouwde gezichten Ria Hulhoven (65) en Ria Reijntjes (66), ook wel "de Ria's" genoemd. De dames werkten bijna twintig jaar voor de bibliotheek en gaan nu genieten van hun welverdiend pensioen.

Onlangs werden de Ria's geinterviewd door Gerrit van Loon van de IJssel- en Lekstreek. Ze spraken over de vernieuwing die op komst is – het feit dat de kinderbibliotheek verhuist –, over veranderingen die ook in het verleden plaatsvonden (in 2012, toen de "gewone" bibliotheek het pand aan het Stationsplein in Schollevaar verliet) én over de band tussen henzelf en de leden.

Lieve groeten en wensen werden er al voor de Ria's achtergelaten, want vorige week lagen er twee grote vellen papier in de hal, met daarop: Wat ik nog tegen Ria wil zeggen... Daarop werden lieve woorden geschreven voor de dames die een ieder jarenlang tegenkwam bij het ophalen en terugbrengen van hun boeken.

Artikel IJssel- en Lekstreek 22 februari 2017 – 'De Ria's vinden het mooi geweest'