2 juni 2020

Gepubliceerd op: 28 mei 2020 13:48

‘De bibliotheek gaat weer open’ - 2 juni 2020. Heeft u het gezien op de posters, in de nieuwsbrief? Memorabel.

Na een periode waarin u alleen door online te reserveren en op afspraak boeken kon lenen, start op 2 juni een nieuwe fase voor de leden van onze bibliotheek: U kunt de bibliotheek weer in om een boek, tijdschrift of DVD te lenen. Leden met een gebruikerspas kunnen de computers weer gebruiken....kortom er gloort licht aan de horizon.

Hoe welkom u ook bent, want wat is de bibliotheek zonder u?, uw bibliotheekbezoek zal anders zijn. Niet alleen ziet alles er anders uit, ook de spelregels zijn anders. Immers dit surrealistische, dit onvoorstelbare, dit ons zo vreemde bibliotheek zijn, komt door het vervelende virus dat nog steeds onder ons is en mensen treft. We zetten alles op alles om u met de grootst mogelijke zorgvuldigheid te gaan ontvangen.

2 juni 2020, weer open. Memorabel maar ook vreemd. Want eigenlijk waren we nooit dicht. Wat ik best wist, maar nu ook ervaar, is dat de fysieke wereld en de digitale steeds meer samen optrekken. Aan de koffie met de kinderen die even afstand houden: door de laptop op tafel te zetten toch samen zijn; pubkwissen met vrienden, collega’s – allemaal aan je eigen tafel.

Zo ook je bibliotheekbeleving: vanuit je eigen favoriete stoel ga je naar de bibliotheek, kies je boeken, bezoek je een schrijfcafé, het taalcafé, het Groot- | Oudercafé, de leesclub te veel om op te noemen. En valt dat digitaal ‘bibliotheken’ je zwaar: ook hulp is nabij – online of telefonisch.

Vaak schreef ik al over het feit dat je in de bibliotheek toevallig ook nog een boek kunt lenen (zie ons jaarverslag 2019 en herken wat ik hier schrijf). Ook dat zie je nu in Coronatijden: de bibliotheek is zoveel meer.

Vanaf 2 juni 2020, open, fysiek en digitaal. En weet: bel als een bezoek u zwaar valt, als u het reserveren ingewikkeld vindt, niet aan kunt sluiten bij het prachtige online schrijversbezoek: wij helpen als immer erg graag! We zijn goed te bereiken via inlichtingen@bibliotheekaandenijssel.nl of bel 010-4503244 (tijdens kantooruren).

Vanaf 2 juni 2020, open, anders maar alles voor uw ontwikkeling.

Ps: ook de Kunstuitleen is vanaf 2 juni weer twee middagen open, namelijk dinsdag en donderdagmiddag. Brownies & downieS zelfs weer 6 dagen!

Conny Reijngoudt