Resultaat 21 - 30 (van 318)

• Dwars & Co show Bekijk details

20 oktober 2022

In samenwerking met onze bibliotheek bezocht de jonge kinderboekenschrijver Rico Hop, auteur van Dwars & Co en bekroond is met de Hotze de Roos prijs al voor de zomervakantie de groepen 4 t/m 7 van de Capelse basisscholen.

• Abonnementsprijzen 2023 Bekijk details

18 oktober 2022

Ook komend jaar stijgen de abonnementsprijzen iets, zoals gebruikelijk is.

• Taalwandeling met vluchtelingen van de MS Allemannia Bekijk details

14 oktober 2022

Afgelopen woensdag vond er een speciale ‘Taalwandeling met bingokaart’ plaats, een product van Bibliotheek aan den IJssel om mensen die Nederlands leren, op toegankelijke en interactieve wijze woorden te leren die je direct kunt gebruiken in het dagelijks leven. In samenwerking met het taalnetwerk Krimpen: KrimpenWijzer, Taalcoaching, de gemeente en inloophuis Crimpen-Inn, werd er gewandeld met vluchtelingen van de MS Allemannia in Krimpen aan den IJssel.

• Training Herkennen en doorverwijzen laaggeletterdheid Bekijk details

18 september 2022

Afgelopen week heeft de trainerspool Digi-Taalhuis Capelle aan den IJssel de train-de-trainer 'Herkennen en doorverwijzen laaggeletterdheid' gevolgd. De training werd verzorgd door Anja Bijl van Stichting Lezen en Schrijven. Dit najaar verzorgen wij, in navolging daarvan, de training 'Herkennen laaggeletterdheid' drie maal voor maatschappelijke organisaties in Capelle aan den IJssel. Een belangrijke stap op weg naar een maatschappij waarin iedereen nog meer kan meedoen!

• Veelbelovende eerste editie Geld & Taal Bekijk details

11 september 2022

Gisteren, zaterdag 10 september, vond de eerste editie ‘Geld & Taal, beweegt ons allemaal’ plaats in bibliotheek Capelle Centrum, een initiatief van het Digi-Taalhuis en partners, die de krachten bundelden om - midden in de Week van Lezen en Schrijven - een andere doelgroep dan de reguliere bibliotheekbezoeker in de bibliotheek te ontvangen. Het werd een geslaagde middag rondom geld en geletterdheid, met zanger Perry Zuidam, workshops, gezonde hapjes en mooie prijzen.

• Taalwandelingen met bingokaarten Bekijk details

29 augustus 2022

Vanaf zaterdag 10 september kun je met behulp van bingokaarten een leuke en leerzame taalwandeling gaan maken. Je kunt bijvoorbeeld met een vrijwilliger alleen of in een groepje gaan wandelen. Met de bingokaart leer je woorden die handig zijn in het dagelijks leven.

• Allereerste Geld & Taal evenement Bekijk details

1 augustus 2022

Zaterdag 10 september a.s. van 13:00 tot 17:00 uur organiseert Digi-Taalhuis Capelle, in samenwerking met de Rabobank, Jeugdfonds Sport & Cultuur, NL Training en Budgetmaatjes ‘Geld & Taal beweegt ons allemaal!’, een middag met workshops en verbinding, mooie prijzen en muziek van Perry Zuidam.

• Schrijf jij het winnende verhaal? Bekijk details

5 juli 2022

Vertel eens. Wat betekent de bieb voor jou?

• Iedereen moet mee kunnen komen in de samenleving Bekijk details

16 juni 2022

Rudy Panday is blij dat hij weer wekelijks naar de bibliotheek kan komen om zijn Nederlands en zijn digitale vaardigheden te verbeteren.

Paginanavigatie