Actueel

Resultaat 11 - 20 (van 318)

• Keti Koti in de Bibliotheek Bekijk details

29 juni 2023

Vanaf 1 juli 2023 herdenken en vieren we het 150 jarig jubileum van de afschaffing van slavernij in Nederland. Ook de Bibliotheek besteedt hier aandacht aan.

• Kennismaken met de bibliotheek Bekijk details

1 juni 2023

Kinderen van het asielschip De Alemannia brachten vorige week een bezoek aan de Bibliotheek Krimpen. Tijdens dit bezoek konden de kinderen kennismaken met de faciliteiten die de bibliotheek hen te bieden heeft, zoals anderstalige boekjes, educatieve programma's en workshops.

• Samen sterk voor een (digi)taalvaardig Capelle Bekijk details

31 maart 2023

Donderdag 30 maart 2023 vond de eerste expert-bijeenkomst Digitaal Capelle plaats in bibliotheek Capelle, aan het Stadsplein. De wereld wordt steeds meer digitaal, maar lang niet iedereen kan dat bijbenen. Zaak voor organisaties binnen de gemeente om een vangnet te vormen dat kan signaleren en doorverwijzen; voldoende digitaal vaardig - en taalvaardig - zijn is essentieel om volwaardig in de maatschappij te kunnen meedoen.

• Erkend leerbedrijf Bekijk details

9 februari 2023

Onze Bibliotheek wordt erkend als leerbedrijf. En daar zijn we trots op!

• DigiSnacks Bekijk details

7 februari 2023

Maak je wereld groter met nieuwe online mogelijkheden. Haal nu je DigiSnack in de bibliotheek!

• Interactief interview met Martijn Vroom Bekijk details

25 januari 2023

Op 10 februari organiseren wij een interactief interview met onze vertrekkende burgemeester Martijn Vroom. Misschien wel je laatste kans om het hem in gesprek te gaan!

• Digi-Taalhuis en Budgetmaatjes samen sterk voor een zelfredzaam Capelle aan den IJssel Bekijk details

23 december 2022

Aandacht voor financiën en de rol die laaggeletterdheid daarin speelt.

• Kersverse Kinderboekenambassadeur junior Bekijk details

28 november 2022

Onlangs is er een nieuwe Kinderboekenambassadeur junior verkozen: Menno (11) uit Capelle aan den IJssel. Met zijn ‘boekpromotie’ over het boek 'Rekenen voor het leven' werd hij, in bijzijn van nationale Kinderboekenambassadeur en illustrator Martijn van der Linden verkozen tot opvolger van Sophie uit Krimpen aan den IJssel. Kinderen aan het lezen krijgen, dat is zijn missie! Het maakt hem blij om anderen te laten ervaren hoe leuk lezen kan zijn. Plannen daartoe heeft Menno volop.

• Informatie over energie in eenvoudige taal Bekijk details

21 november 2022

Gas en stroom zijn steeds duurder geworden en het is belangrijker dan ooit dat je de regelingen kent en weet wat er gebeurt en ook, wat er mogelijk is. Daarom heeft Stichting Lezen & Schrijven een pagina 'Informatie over energie in eenvoudige taal' gemaakt. Op die pagina vind je tevens informatie over de energietoeslag in eenvoudige taal en over de 190 euro die men in november en december ontvangt.

• De Bibliotheek, een warme plek waar iedereen welkom is! Bekijk details

17 november 2022

De twee hoofdlocaties van de Bibliotheek aan den IJssel sluiten zich aan bij de campagne 'Warme kamers’ van het Leger des Heils. Met het initiatief wordt aandacht gevraagd voor mensen die de komende winter in de knel komen door een hoge energierekening en behoefte hebben aan een warme plek in de buurt.

Paginanavigatie