Geletterdheid, informatievaardig zijn en een leven lang leren, horen tegenwoordig tot de absolute basisvaardigheden. Daarom zet Bibliotheek aan den IJssel in op fysieke en digitale bevordering van lezen en leren. Daar waar nodig dichtbij haar klanten in scholen of verzorgingshuizen, daar waar het kan door zelfservice en digitale diensten. Altijd klantgericht en professioneel, de samenwerking zoekend, efficiënt en resultaatgericht

We zijn op zoek naar vrijwilligers digitale basisvaardigheden

Wat ga je doen?

Als vrijwilliger digitale basisvaardigheden ga je mensen begeleiden die onvoldoende digitaal vaardig zijn. Bibliotheek aan den IJssel heeft daartoe een programma ontwikkeld Digitaal meedoen. We kiezen voor maatwerk: Individuele begeleiding en in ieder in zijn eigen tempo. Op een laagdrempelige en interactieve manier. We maken daarbij gebruik van de programma’s van oefenen.nl en seniorweb.nl.

Wat maakt het werk de moeite waard?

Je bent zelf handig met internet, sociale media en je vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zelfredzaam worden op dit vlak. Je hebt een grote affiniteit met de doelgroep die nog niet zo bekend is met computers tablets en internet.

Wat vragen wij van je

• Je hebt ervaring met de volgende vaardigheden: Zoeken met zoekmachines, Invullen en aanvragen van formulieren, aanmaken van wachtwoorden zoals je eigen DigiD, E-mailen, Downloaden en Sociale media. Omgaan met de e-overheid. De diverse besturingssystemen van computers, tablets en smartphones.
  • Je werkt graag met mensen, beschikt over inlevingsvermogen, enthousiasme, creativiteit, doorzettingsvermogen en veel geduld.
  • Je zorgt als vertegenwoordiger van de bibliotheek voor een aantrekkelijke uitstraling van de bibliotheek in woord en gedrag.

Wat bieden we je?

• Een plezierige en inspirerende werkomgeving
  • Een goede en zorgvuldige begeleiding door de vakinhoudelijke collega’s, een duidelijk en overzichtelijk takenpakket en een goed vrijwilligersbeleid
  • Een vrijwilligersovereenkomst