De bibliotheek verkoopt centrumvestiging

Gepubliceerd op: 3 december 2016 10:53

De gemeente Capelle aan den IJssel koopt het pand aan het Stadsplein van de bibliotheek.

Je hebt het vast ergens gelezen. Het pand aan het Stadsplein waar de bibliotheek zetelt, verandert van eigenaar. De gemeente Capelle aan den IJssel heeft het pand van de stichting Bibliotheek aan den IJssel gekocht. De bibliotheek gaat, samen met een horecapartij, de Rabobank en de sportschool Anytime Fitness ruimte huren op het voor jou vertrouwde adres.

Het is voor ons een actie waar we al jaren op wachten. Wij zijn er dus blij mee. De bibliotheek gaat ongeveer de helft van de ruimte, verdeeld over beneden en boven, terug huren. Het is het begin van het bouwen aan een eigentijdse bibliotheek. We zijn er aan toe!

Voor dat het zover is, volgt een erg onzekere tijd. Want de gemeente bepaalt mede de planning van de verbouwing. We weten dus nog niet precies hoe of wat. Deze week hebben we eerste gesprekken met een vormgever over de herinrichting van ons deel van het gebouw.

We kunnen ons voorstellen dat dit vragen oproept. Onze directeur Conny Reijngoudt heeft een blog geschreven waar ze op meerdere gestelde vragen ingaat.

Zodra we meer informatie hebben, is zullen wij je informeren. Heb je vragen, stel ze gerust aan onze klantenservice medewerkers.

Lees het blog ‘Alles verandert vroeg of laat van eigenaar’